PRAKTIKUM-NOTATET

PRAKTIKUM-NOTATET
Jeg har mange forskellige udfordringer som der har været oppe og vende i samspil med min leder. Nedenfor er der listet de forskellige elementer som jeg kunne tænke mig at dykke ned i.

Praktikum-udfordringen. ”Den spidse”    
- Tilrettelagt undervisningsforløb der er digitalt understøttet, således at det kan foregår som undervisning uden lærer.
- Elevers dokumentation og refleksion
- Forskellige feedbackformer til eleven

”Den udfoldende beskrivelse”  
Hvordan viser problematikken sig?
For hvem er den et problem?
Hvad er din interesse i at få den løst?


-        Hvordan laves der mindre undervisningsforløb (45-90 min), der er tilrettelagt således at der rent faktisk ikke er underviser tilstede?
o   Hele undervisningsforløbet skal være digitalt understøttet
o   Videoer ala flipped learning med vejledninger
o   Test med fagindhold, med
o   Videns indsamling via fælles padlet
o   Random gruppedannelse
§  Mangler et specifikt emne
·       F.eks. emnet om skotrende på HF2.
o   Introduktionsvideo der beskriver opgavens omfang og rammer og mål.
o   Litteratur til besvarelse af spørgsmål (enten i form af hjemmesider eller bøger)
o   Gruppe dannelse er lavet på forhånd eller dannes på dagen 3 elever i hver gruppe
o   Gruppens resultater noteres på en padlet til deling i klassen / eller på en flipover / opgave besvarelse på Itslearning.

-        Port folio
o   Elevers egendokumentation
o   Video og billede dokumentation
o   Anvende Itslearnings funktioner

-        Lade elever selv vise hvordan de tegner, ved at optage deres tegningsproces
o   Dette vil kræve at de bliver stillet overfor at de skal være klar over hvordan de tegner og hvad de vil. Men det kan være et redskab til at vise hvordan man arbejder –
o   Lave video præsentations materiale til klasse, PowerPoint med lyd/billed feed.

-        Video værktøj - For elever
o   Hvordan gør man elever bedre til at lave foto og video dokumentation af deres arbejdsproces og resultater.
§  Opbygge forløb med 3-4 delopgaver, hvor der bygges på for hver opgave.
§  Elever skal blive trygge i at se og lave video dokumentation –
·       Er det nødvendigt at lave videoaflevering?
·       Hvad er formålet med det?

-        Feedback form til elever
o   Video/audio respons på opgaver frem for tekst.

1 kommentar:

2. Vejledning

Udkast til Synopsis Titel: Valg af didaktik til lærerløs undervisning v. Andreas Krogh Goldtman Friis, dep201118221 Kontekst og ...