PRAKTIKUM-NOTATET
Jeg har mange forskellige udfordringer som der har været oppe og vende i samspil med min leder. Nedenfor er der listet de forskellige elementer som jeg kunne tænke mig at dykke ned i.
Praktikum-udfordringen.
”Den spidse”
|
- Elevers dokumentation og refleksion
- Forskellige feedbackformer til eleven
”Den udfoldende beskrivelse”
Hvordan viser problematikken sig? For hvem er den et problem? Hvad er din interesse i at få den løst? |
-
Hvordan laves der mindre undervisningsforløb (45-90
min), der er tilrettelagt således at der rent faktisk ikke er underviser
tilstede?
o Hele
undervisningsforløbet skal være digitalt understøttet
o Videoer ala
flipped learning med vejledninger
o Test med
fagindhold, med
o Videns
indsamling via fælles padlet
o Random
gruppedannelse
§ Mangler et specifikt emne
·
F.eks.
emnet om skotrende på HF2.
o Introduktionsvideo der beskriver opgavens omfang og
rammer og mål.
o Litteratur til besvarelse af spørgsmål (enten i form
af hjemmesider eller bøger)
o Gruppe dannelse er lavet på forhånd eller dannes på
dagen 3 elever i hver gruppe
o Gruppens resultater noteres på en padlet til deling i
klassen / eller på en flipover / opgave besvarelse på Itslearning.
- Port folio
o Elevers egendokumentation
o Video og billede dokumentation
o Anvende Itslearnings funktioner
o Anvende Itslearnings funktioner
-
Lade elever
selv vise hvordan de tegner, ved at optage deres tegningsproces
o Dette vil kræve at de bliver stillet overfor at de
skal være klar over hvordan de tegner og hvad de vil. Men det kan være et
redskab til at vise hvordan man arbejder –
o Lave video præsentations materiale til klasse,
PowerPoint med lyd/billed feed.
-
Video
værktøj - For elever
o Hvordan gør man elever bedre til at lave foto og video
dokumentation af deres arbejdsproces og resultater.
§ Opbygge forløb med 3-4 delopgaver, hvor der bygges på
for hver opgave.
§ Elever skal blive trygge i at se og lave video
dokumentation –
·
Er det
nødvendigt at lave videoaflevering?
·
Hvad er
formålet med det?
-
Feedback
form til elever
o Video/audio respons på opgaver frem for tekst.
Inspirerende! :)
SvarSlet