Digitale værktøjer som har været anvendt

Her et indlæg om de værktøjer der har været anvendt i løbet af modulet.

Det har været en læring proces hvor jeg har lært meget at det vi har delt i gruppen, men også at se hvordan andre har gjort.

Det bliver opdateret som kalenderen bliver undersøgt lidt nærmere. Min tanke er at jeg skriver hvad jeg synes om den teknologi der er beskrevet (personlige refleksion)

Undervisningsgang 1:
- G-mail og Blogs: Oprette en blog, som refleksions værktøj. Oprette en G-mail / google konto således der er muligt at anvende deres online værktøjer fx. google docs til deling.

Undervisningsgang 2:
- digitale teknologiske modeller, TPCK, e-didaktiske overvejelsesmodel etc.

Undervisningsgang 3:
- Adobe Connect:
- Zoom:
- Padlet:
- Thinglink:

Undervisningsgang 4
- Flipped learning model
- Videomateriale

Undervisningsgang 5:
- Microsoft Forms
- Google Analyse

Undervisningsgang 6:
- LMS: Læringsplatforme (Itslearning, Mircosoft Teams, Moodle, G-suite)
- PechaKucha: En bestemt måde at lave en undervisningspræsentaion på. 20 slides på hver 20 sekunder. Stiller krav til indhold og udformning
Refleksion: Har ikke prøvet denne produktionsmetoden endnu. Jeg har ikke fået indsigt i hvorfor det skal have denne udformning, hvad er det som gør det så specielt og godt

Undervisningsgang 7:
- nearpod: En elektronisk opslagstavle med mulighed for at rate og sortere de opslag som elever/kursister har skrevet. Det er mulig at have planlagt flere opslag, således at det skal anvendes online realtime med eleverne.
Refleksion: har ikke selv stiftet bekendskab med den endnu, men vil helt sikkert se det an, da jeg ser anvendelsesmuligheder i denne slags opsamling/evaluering. Det kan både anvendes i et teorilokale med PC, værksted på mobil, eller hjemmefra via online

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

2. Vejledning

Udkast til Synopsis Titel: Valg af didaktik til lærerløs undervisning v. Andreas Krogh Goldtman Friis, dep201118221 Kontekst og ...