TPACK, Didaktik 2.0, E-didaktiske overvejelsesmodel & Flipped Learning...
What to do? What to choose?
Vi har i vores gruppe ikke valg at fastlægge os på en bestemt model, men vi vil hver især arbejde mere specifikt på hver vores fagretning. Det er kun Theis som har direkte elevrelateret undervisning, vi har andre elever der skal til eksamen eller svendeprøver.
Theis (Kok) vil afprøve en kombination af TPACK og flipped learning af en mindre forløb på en dags undervisning, introduktionvideoer til teknikker der skal anvendes i praktik. Vil illustrere sin didaktik vha. TPaCK modellen.
Søren (VVS) vil udarbejde undervisnings videoer (instruktioner) til digital tegning.
Thomas (handel og økonomi) arbejde allerede på et eksisterende e-learningsforløb, der tager udgangspunkt i den e-didaktiske overvejelses model i handel, mht. differentiering mellem sælgere og reservedel da de har forskellige indgangs vinkler.
Undertegnet (tømrer) vil afprøve et e-learningsforløb på 1-2 lektioners varrighed, der tager udgangspunkt i online gruppearbejde med video instrukser og digital opsamling. Vil anvende den e-didaktiske overvejelsesmodel som inspirationsmateriale.
Hvis intet lykkes, kan man analysere et allerede eksisterende forløb, om hvordan det kan tilpasses en af de 4 modeller.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar